Η ραγδαία πρόοδος της Ψηφιακής Τεχνολογικής Καινοτομίας διαμορφώνει εκ νέου το τοπίο της εκπαίδευσης της διά βίου μάθησης και των επαγγελματικών δεξιοτήτων σε τοπικό και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η διείσδυση των ευφυών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν συνιστά απλώς τεχνική εξέλιξη, αλλά πολιτισμική, παιδαγωγική και αξιακή πρόκληση αναδεικνύοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) ως κρίσιμο παράγοντα για την αναδιάρθρωση της μάθησης με εξατομικευμένες διαδρομές, προγνωστικές αξιολογήσεις, έξυπνη ανατροφοδότηση και νέες μορφές εκπαιδευτικής υποστήριξης μέσω εικονικών ή ρομποτικών βοηθών. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι τεχνολογίες αυτές εντείνουν τους προβληματισμούς για τις ηθικές, δεοντολογικές, βιοηθικές και νομικές διαστάσεις της εκπαιδευτικής πράξης. Θέματα όπως η προστασία της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων, η ανάλυση και διαχείριση μεγάλων όγκων εκπαιδευτικών και προσωπικών δεδομένων, η αλγοριθμική μεροληψία, η προσβασιμότητα, και η ψηφιακή ισότητα τίθενται με ιδιαίτερη ένταση στον διεθνή επιστημονικό διάλογο.
Μέσα σε αυτό το πολύπλοκο περιβάλλον, των αλλαγών στο παγκόσμιο, ευρωπαϊκό και εθνικό γίγνεσθαι, το συνέδριο AI-education2025 επιχειρεί να λειτουργήσει ως επιστημονική γέφυρα ανάμεσα στην τεχνολογική καινοτομία και την κριτική εκπαιδευτική θεωρία, προτείνοντας ένα διεπιστημονικό, διεθνές φόρουμ προβληματισμού και ανταλλαγής καλών πρακτικών. Στόχος είναι να αναδειχθούν όχι μόνο οι τεχνικές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, αλλά και οι κοινωνικές τους επιπτώσεις, τα ηθικά και νομικά όρια της χρήσης τους, καθώς και η ανάγκη για κριτικά εγγράμματους εκπαιδευτικούς και ενεργούς πολίτες που γνωρίζουν να χειρίζονται, να εκτιμούν προκλήσεις και να δρουν υπεύθυνα στα νέα περιβάλλοντα.
Ταυτόχρονα, το συνέδριο αναμένεται να λειτουργήσει ως πεδίο γόνιμου κριτικού αναστοχασμού πάνω στις ηθικές, δεοντολογικές, βιοηθικές και νομικές διαστάσεις της ενσωμάτωσης της ΤΝ στην εκπαίδευση. Επίσης, επιχειρεί να αναδείξει την ανάγκη για διαφάνεια, υπευθυνότητα, προστασία των προσωπικών δεδομένων, προσβασιμότητα και προώθηση της κοινωνικής δικαιοσύνης στο πλαίσιο ενός ψηφιακού μετασχηματισμού με ανθρωποκεντρικά χαρακτηριστικά. Παράλληλα, επιδιώκει να ενδυναμώσει τις εκπαιδευτικές κοινότητες, καλλιεργώντας τον ψηφιακό γραμματισμό, την τεχνολογική παιδεία και την ηθική επίγνωση, τόσο σε ακαδημαϊκούς όσο και σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και φοιτητές.
Το συνέδριο AI-education2025 φιλοδοξεί να αποτελέσει την έναρξη ενός θεσμοθετημένου πλαισίου διεπιστημονικού και διεθνούς διαλόγου για την Καινοτομία, την Τεχνητή Νοημοσύνη και τον Ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, της αγοράς εργασίας και της κοινωνίας στο σύνολό της, να προσφέρει μια διαχρονικά στέρεα πλατφόρμα επιστημονικής τεκμηρίωσης, ενισχύοντας τη δημόσια διαβούλευση γύρω από τις τεχνολογίες αιχμής και παρέχοντας εμπεριστατωμένες απαντήσεις στα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την εφαρμογή, τη σκοπιμότητα και την επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στις μαθησιακές διαδικασίες, στις εκπαιδευτικές και εργασιακές πολιτικές και στις κοινωνικές δομές.